"יש פה הזדמנות נהדרת לקפוץ על עגלה מפוארת".

נתי רביץ, שחקן תיאטרון, קולנוע וטלויזיה.

מסלול המשחק בבית הספר נפתח מתוך מטרה להכשיר שחקנים ושחקניות ברמה מקצועית גבוהה בע"ה. ייחודיותה של תכנית הלימודים באה לידי ביטוי בהתמקדות בלימוד מכלול מקצועות המשחק, בנוסף לתהליך פנימי עמוק שעובר כל תלמיד באופן אישי. תוך כדי הלימודים נחשפים התלמידים והתלמידות לאפשרויות הרבות שיש בתחום, הן מבחינה יצירתית והן מבחינת עבודת האדם על עצמו.

שפת התיאטרון

מערכות הסימנים בתיאטרון טכניקות בסיסיות של עבודת השחקן: יסודות ״השיטה״ על פי סטניסלבסקי, בפיתוחה של אוטה האגן.עבודה על זיכרון חושים, מקום, מצב, טקסט דרמטי, דמות, קונפליקט ועוד

הפקה

הקורס בתחומי הארגון הבימתי וההפקה לבמה. תיאור שלבי ההפקה מן הרעיון עד למימוש היצירה. מטרת הקורס להקנות מושגי יסוד וכלים מעשיים להכנתו של מופע בימתי ולהעלאתו בפני קהל.

תפאורה, תאורה, סאונד, אביזרים, ניהול טכני ועוד

חשיבה חזותית

הקורס בוחן את יסודות ההבעה החזותית בתיאטרון. מטרת הקורס להעמיק את הבנת ההשפעה של השפה החזותית על האירוע התיאטרוני והתקשורת בין מופע לצופה.

ארגון קהל ובמה, צבע והשפעתו על התפישה, קומפוזיציה – מיזנסצנה, סימטריה, חתך הזהב, סגנון ועוד

דרמה חינוכית

הכשרה דידקטית להוראת הדרמה בביה"ס וחוגים. פיתוח דרכים וגישות לשילוב היצירה וההבעה ככלי חינוכי יעיל וחשוב בעבודת החינוך המשפיעה  על החברה והיחיד.

יצירתיות, פיתוח הדמיון, ריכוז, תקשורת, חושים, שילוב אומנויות, הפקת אירוע ועוד

יסודות הבימוי

קורס מעשי בשנה שניה לרכישת כלים בבימוי  אינטרפרטציה  שפה ושיטות בימוי כל אחת תלמד לזהות סיטואציה דרמטית- יחסי דמויות, קונפליקט ותתנסה בבימוי סצנה ועבודת שולחן

ניתוח דמות, ניתוח מחזה, סצנה, מיזנסצנה, שיטות בימוי, שיטות משחק, ליהוק ועוד

משחק מול מצלמה

משחק מול מצלמה הוא שונה מהותית ממשחק בימתי . בקורס זה נקנה לתלמידים יסודות משחק מול מצלמה וניתן ארגז כלים על מנת להכשיר שחקני מסך.

סדנאות העשרה

תנועה, תיאטרון פלייבק, פיתוח קול דיקציה, הגשת שיר, מסכות,

תיאטרון סיפור ועוד.

בס"ד


מסלול משחק – תוכנית הלימודים – דו שנתית


מבנה התוכנית מבוסס על מתן מירב הכלים להכשרה ברמה גבוהה של הסטודנט, ויאפשר לסטודנטים להציג פרויקטים עתידית אשר יסללו את דרכם אל העשייה ואל התעשייה.

 

פרויקט סוף שנה א'

הפקת: ערב מונולוגים \ מספרי סיפורים \ הצגה קטנה

 

פרויקט  סוף שנה ב'

הפקת הצגה ברמה מקצועית גבוהה בהיכל התרבות.

 

 

יסודות הדרמה

קורס המתפצל לתתי קורסים שמטרתם להקנות את הטווית הדרך והכלים המקצועיים בעבודת השחקן. יסודות המשחק הקלאסי, בניית הרגש ועיבודו, כלים בעבודת שחקן, בניית דמויות, התמודדות עם טקסטים, בניית סצנות מהבסיס עד למונולוג. עבודת היחיד מול עבודה עם דיאלוגים. עבודה מעשית פנימית. בשנה ב', העמקה ומיקוד על עבודת יחיד ואינטרקציה בדיאלוגים, סצינות וקונספטים כלליים.

השחקן ככלי יוצר

קורס המשלב שיעור תנועה עם התבוננות פנימית, אשר מטרתו לפתוח ערוצים לביטויה העמוק של הנפש. מתוך מקום מודע להשפעתו של הבלתי מודע, מתוך הבנה לצורך הכשרת הכלי החשוב ביותר של השחקן נבנה מהלך פנימי של כניסה ויציאה אל עולמו הרגשי.

תנועה

הכשרת השחקנים והשחקניות בלימודי תנועה – ברמה מקצועית, המתאימה לשחקנים ולצורך המיוחד שלהם לפתח מיומנויות גופניות ותנועתיות. שיטות שונות וסגנונות שונים המקנים לתלמידים היכרות עם הנושא מתוך גילוי של כוחות הטמונים בתנועה ובקשר שלנו איתה. נושאים הנלמדים בשיעורי התנועה: יציבה, עבודה עם מרחב – ומשקל. תנועה תיאטרלית, מחול ואקרובטיקה.

שפת הבמה וסוגות בתיאטרון

קורס המקיף סוגות שונות בתאטרון ופותח קשת של עולם יצירתי מרהיב ומעשיר. שפה של חלל צבעוני וחי נפרשת בקורס ומעוררת גירוי יצירתי ומחשבתי. בקורס נרכשים כלים מעשיים בעבודת בימוי וברכישת כלים לפיתוח יצירתי. נסקרים ז'אנרים שונים של מחזות והצגות וניתוחן לעומק.

בס"ד

יסודות הבימוי

קורס המלווה את שנת הלימודים השניה ומהווה בסיס לרכישת כלים לבימוי עצמי/חיצוני. זוית הראיה של הבמאי, או השחקן כבמאי, מהותן של בחירות, סימבוליקה ושפה מקצועית.פיתוח קול במסגרת לימודי המשחק נלמד לפתח את מיומנויות הקול, הדיבור, רהיטות הדיבור (דיקציה), והשירה. במסגרת הלימודים השחקנים והשחקניות לומדים ומתנסים גם בעבודה מעשית בתחום זה על ידי עבודה על מונולוגים, אימפרוביזציות והצגות שהם משתתפים בהם במהלך הלימודים.

משחק מול מצלמה

עבודת השחקן. לימוד עקרונות המשחק מנקודת מבטו של שחקן. התנסות במרכיבי המשחק: רצון, מעצור, קונפליקט, וחלוקה לביטים. המשתתפים ילמדו לבצע אקטים "משחקיים" מסוגים שונים.

יתמקד בבחינה ולימוד של ההוראות הניתנות לשחקן וכיצד הוא מבין ומתרגם אותן למבע אישי. וכן – מה קורה לשחקן כשכל תנועה או הבעה שלו מועצמת לגודל של מסך.

הקורס ילווה בתיעוד הפעולות ע"י מצלמה וניתוח התרגילים.

סדנאות העשרה

במסגרת סדנאות ההעשרה מובאות טעימות נוספות מעולם הבמה אל תוך ההווי הלימודי ופותחות צוהר אל שלל ההיצע המגוון שמזמינה אומנות הבמה. סדנאות מעמיקות יותר כגון משחק מול מצלמה ובימוי אל מול סדנאות תפאורה, בובנאות או פנטומימה.

תהליך ההרשמה הוא פשוט וכולל ארבעה שלבים:

  1. ריאיון אישי
  2. מילוי טפסים
  3. תשלום דמי הרשמה
  4. הגשת מטלה

את הטפסים ניתן להגיש ידנית, או לשלוח בפקס או במייל.

פקס 08-8691734.

אימייל kolnoath@gmail.com

תשובות למועמדים ניתנות ימים ספורים לאחר תום תהליך ההרשמה ובחינת המועמד.

במידה והתקבלת, ברכות! בקרוב תקבל מידע נוסף לגבי הלימודים, תאריכים, קורסים, תשלומים ועוד.

במידה ולא התקבלת, אנו מאחלים לך הצלחה בהמשך הדרך.

תאריכי לימוד במסלול המשחק שנה א' ה'תשע"ח

תחילת הלימודים : ח' חשוון.

תאריכים מדויקים יעודכנו בהמשך.

החודש הראשון ללימודים הינו חודש ניסיון ורק לאחריו תצטרכו להחליט האם להמשיך את הלימודים או לא.

המבטלים את הלימודים לפני פתיחת שנת הלימודים יקבלו החזר מלא של שכר הלימוד.

המבטלים את הלימודים עד סוף החודש הראשון של שנת הלימודים, יקבלו החזר מלא של כספם, למעט התשלום על השיעורים בחודש הראשון.

במקרה של ביטול לימודים לאחר החודש הראשון, ישולם שכר הלימוד במלואו, בעבור שנת לימודים מלאה, אף אם התלמיד  או התלמידה לא למדו בפועל.

מה מאפיין משחק יהודי?
"משחק יהודי הוא משחק המשמש באומנות כמו אמונה, לקחת יצירה המובעת ע"י שישה חושים על מנת להעביר מסרים וערכים ולחתום אותם בלב הצופים ע"י חווית הקהל במפגש עם התאטרון".

מיכאל וייגל, מרצה למונולוגים ואימפרוביזציה